سرویس فاکتور آنلاین


با فاکتور آنلاین پی پینگ، حرفه ایی شروع کنید.

با سرویس فاکتور پی‌پینگ، می‌توانید به‌جای ارسال فاکتورهای دستی از فاکتورهای آنلاین استفاده کنید و از سهولت در فروش و مدیریت دقیق صورتحساب‌ها لذت ببرید

برای استفاده از این سرویس باید به بخش تجاری مراجعه کرده و ابتدا از بخش آیتم مالی محصولات یا خدمات خود را تعریف کنید و بعد به قسمت فاکتور مراجعه کنید



قالب

قالب : برای تسریع در ساخت فاکتور می‌توانید، قالب‌هایی را به‌صورت آماده ایجاد کنید. همچنین در هنگام ایجاد یک فاکتور و در زمان ارسال آن نیز می‌توانید قالب ایجاد‌شدۀ آن فاکتور را در فهرست قالب‌های خود ذخیره کنید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید و به ساخت دوبارۀ فاکتور نیاز نباشد
همچنین در هنگام ایجاد یک فاکتور و در زمان ارسال آن نیز می‌توانید قالب ایجاد‌شدۀ آن فاکتور را در فهرست قالب‌های خود ذخیره کنید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید و به ساخت دوبارۀ فاکتور نیاز نباشد.

جزئیات فاکتور

در قسمت جزئیات هر فاکتور می تواند یک عنوان مشخص و
شماره منحصربه فردی که خود شما برای فاکتور تعریف می کنید داشته باشد.
ویژگی مهم دیگر فاکتور مشخص کردن تاریخ ارسال و سررسید آن است که انتخاب تاریخ سررسید به منزله اتمام مهلت پرداخت فاکتور برای پرداخت کننده است.



مشخصات مشتری

مشتری : قبل از ایجاد فاکتور باید از قسمت مشتریان، لیست مشتریان خود را ثبت کنید
برای اضافه کردن مشتریان به فاکتور می توانید لیست کاملی از آنها را از این قسمت مشاهده و مشتریان دلخواهتان را انتخاب کنید.
همچنین میتوانید فاکتور را به یک یا چند آدرس ایمیل نیز ارسال نمایید. کافیست آدرس ایمیل را وارد کنید.



با انتخاب یک یا چند آیتم مورد نظرتان، این امکان وجود دارد که از قسمت افزودن گزینه های بیشتر هزینه ی حمل نقل و تخفیف که به صورت مبلغ ثابت یا درصدی است به هزینه ی کلی آیتم اعمال کنید.



اطلاعات بیشتر

در قسمت اطلاعات بیشتر، امکان اضافه کردن فایل به صورت ضمیمه، پیام به مشتری و قوانین هم وجود دارد که با انتخاب نمایش فقط پس از پرداخت تمامی این موارد بعد از پرداخت موفق فاکتور به مشتری نشان داده می شود.

توجه : همچنین متن یادآوری فقط برای یادآوری شما است و به مشتری نمایش داده نمی شود



در سرویس فاکتور آنلاین پی پینگ امکان ذخیره فاکتور به صورت پیش فرض و پرداخت دستی هم هست که ذخیره پرداخت دستی زمانی کاربرد دارد که پرداخت‌کننده‌های شما پرداخت‌ها را به‌صورت دستی یا کارت‌به‌کارت انجام داده‌اند و شما می‌خواهید آن‌ها را در پنل ثبت کنید.



برای مشاهده جزئیات و وضعیت هر فاکتور کافیست روی هر کدام کلیک کنید. از قسمت عملیات هر فاکتور می توانید فاکتور مورد نظرتان را آرشیو و یا از قسمت یادآوری مجدد، مجددا برای مشتری خودتان ارسال کنید.

توجه : برای دریافت فاکتور به فرمت pdf از فاکتور غیررسمی استفاده کنید.



دسته بندی فاکتور

بعد از ایجاد و یا ارسال هر فاکتور میتوانید آنها را به صورت دسته های مشخصی مشاهده کنید. به صورت پیش فرض همه ی فاکتور ها را در لیست قابل روئیت هستند.

پیش نویس : لیست فاکتورهای ایجاد شده که هنوز ارسال نشده اند.
در انتظار پرداخت : لیست فاکتورهای ارسال شده که پرداخت نشده اند.
پرداخت شده : لیست فاکتورهای ارسال شده که پرداخت شده اند.
معوق : لیست فاکتورهای ارسال شده ایی که تاریخ سررسید آنها گذشته است (در صورت تمایل می توان با تغییر وضعیت دوباره فاکتور را ارسال کرد که در لیست در انتظار پرداخت قرار گیرد) .
لغو شده : لیست فاکتورهایی که ارسال شده ولی لغو شده اند.



در صورتی که تمایل به ارسال سریع فاکتور داشته باشید و از قبل قالب و مشتریان خود را تعریف کرده باشید می توانید از بخش فاکتور سریع با انتخاب مشتری و چنانچه مشتری را تعریف نکرده باشید می توانید از فاکتور سریع با تعریف مشتری استفاده کنید.



نمونه‌ای از فاکتور ایجاد شده

این مقاله مفید بود؟
خیلی ممنون!